
Wednesday, May 9, 2012
Monday, May 7, 2012
The Triplets, The Physiotheraphy and The Steamboat
Hari ni Raid ada Physiotheraphy Session di PPUKM. Raid sorang jer yg kena pergi session ni probably because he is the smallest masa lahir. According to the therapist, kalau kembar usually doctor akan refer semua sekali. but then, depends jugak pada doctor yg me'refer' tu...different doctor have diff opinions. Tujuan session ni just nak make sure his motor development positive ikut his EDD age. yes, for this session kita takkan ikut umur dia lahir but ikut umur dia patut lahir, ie 2 mths (EDD 8 Mac 2012)

Hari ni ummi and daddy diajar mcm mana nak bagi Raid mengiring. it is not as simple as angkat Raid and terus letak mengiring. kita kenabagi support but Raid will have to do the hard work. and then another one is letak towel bawah ketiak...this is to encourage him utk angkat kepala.

"Ummi....ayid tak nak exercise dahhhh....ayid letih laa.....ayid nak balikkkk"
Masa mula2 exercise ni ok lagi dia dok senyap. after 15 mins terus meraung...penat kot.


Petang td bawak Dhia pergi klinik...ntah sapa la dia mengintai sampai boleh jadi ketumbit kat mata kiri dia.....ish

Tengok org makan steamboat, kita pun teringin jugak nak makan steamboat. tapi nak pegi Johnny's mmg tak boleh la kan skang. so on the way balik dari PPUKM singgah TESCO Kajang and beli steamboat cooker (sanggup tuu!!) and bahan2 nak bersteamboat. beli sos pencicah khas utk steamboat...pedasnyee Ya Allah. Nak kena belajar buat sos mcm kat Johnny's.

Nak buat kuah steamboat ni senang jer....rebus rangka ayam dgn halia, bwg putih and serai katok. letak garam. Mula2 masak kuah tu mmg lah rasa dia tak seberapa....tp bila dah letak segala mcm benda steamboat dlm tu....SEDAP!!! Tok umi yg mula2 tekak perit rasa nak demam terus rasa sihat. must be becoz of the hot soup. The Triplets masa ni dah lena dibuai mimpi indah dah :)

and finally, my homemade A&W Rootbeer Float :). kalau order kat rest mesti mintak double scoop :D
Sunday, May 6, 2012
The Triplets, The Cucuq and The Snuggle Pillow
oh my...oh my...couldnt find the right time to update. its either i'm busy with The Triplets or i'm busy sleeping :D. not much happenings for the past couple of days. so lets start with our activities on Friday....
After Friday prayers, i went to Tesco Kajang to do my groceries shopping. we do have K4 and Mydin here in Putrajaya. but then K4 barang sll takde. Mydin slightly better but sgt sempit. so its either Tesco at Kajang or Giant at Seri Kembangan.

on the way balik, singgah pulak dekat gerai2 tepi uniten tu. sapa yg duduk putrajaya or bangi mesti familiar dgn gerai2 tepi uniten. i think 7-8 years ago takde la byk sgt gerai and kereta berhenti beli. but now berderet panjang and nak parking pun susah. rambang mata nak pilih gerai jual goreng pisang

ada satu gerai ni dia jual mcm2 jenis cucuq...cucuq ayam, daging, bilis, udang, pisang. 7pcs for RM1. Mr G the Hubby kirim beli cucuq ayam. i beli campur ayam and daging. rasa dua jenis cucuq tu mmg la ada beza tp tu lah..tak tau la tang mana yg org jual ni boleh define rasa ayam mcm ni...rasa daging mcm ni. i cannot tell which is which. but then boleh layan for minum petang.


sampai umah tgk Mr G dok transfer pokok pegaga to the big pot that we got from rumah USJ. hopefully menjadi la pokok pegaga ni....nak makan petik aje.
then on saturday, early morning dah keluar utk join rombongan pengantin perempuan (my SIL) utk majlis pihak lelaki pulak. dah elok2 duduk kat meja rakyat jelata dah dipaksa duduk kat meja pengantin pulak sbb both the elder brother tak nak duduk. so takkan nak biar my FIL jer sorang2 on the right side of the table....tak balance.Mr G on saja laa sbb katanyer makanan lebih sedap...haishh. OTW balik tu nampak satu nurseri kat bandar bukit tinggi....so singgah la kot mana tau ada jual pokok aloe vera. seriously, so far that is the prettiest nursery i have ever been to. Mr G ada amik gambar but dlm HP dia...so will upload later. And finally i got my pokok aloe vera. oh utk saturday activity ni The Triplets kena tinggal kat rumah....kesianlah nak bawak panas2.
hari ni dok rumah sajalah. tok umi buat laksa johor and langkah kanan for tok mak and kak omel yg dtg visit The Triplets.

mengekek-ngekek Raid and Dhia ketawa dgn Tok Mak
so, hows The Triplets today? mcm biasa lah sengih sana sini nampak gusi yg comel tu. Lepas mandi bawak naik atas dah pukul 7 lebih utk tidor.

Dhia ni pulak mmg suka sgt dgn our snuggle pillow ni. tp tgh2 dia nyenyak tido tu we will change to her own dimple pillow. snuggle pillow ni mcm beans bag versi pillow. kalau time dia tgh berjaga....dia akan angkat tangan dia kiri kanan tu memain dgn pillow ni. dunno how to describe. nanti lah if i remember i will take video.
Subscribe to:
Posts (Atom)