Wednesday, April 18, 2012

The Triplets, The Lempeng and The Bilis

great combination : lempeng and bilis

this is our dinner last nite. smalam dlm freezer cuma ada dua ekor kembung jer...so for lunch buat kembung masak cuka, sayur bayam air dgn sambal bilis for lunch. mlm kita makan lempeng!! kuah cicah dia tu rekaan on the spot sbb tgk sambal bilis mcm tak cukup jer. so i blend ikan bilis mentah with cili api and bawang putih...pehtu tumis...agak2 dah masak campur air bg berkuah sikit...mmg menjadik sedap. boleh buat lg lepas ni.

mee taucu

and this is our menu today....mee taucu. hari ni tok umi masak simple coz lauk dalam freezer mmg dah zero. by the time balik from pasar borong dah 11 plus. ingatkan best gi pasar borong during weekdays...tp byk ikan yg takdak....my ikan bulus langsung takdak. lepas ni gi weekend jer lah. tp seronok gi pasar borong....rambang mata beli ikan...sayur semua. like today siap beli ubi kayu, keledek and sayur nangka nak buat gulai lagi!! and yg paling best bila balik ada org yg tolong simpankan dalam freezer...so tak de la penat sangat. usually beli utk stock sebulan. except for sayur...itu beli kat pasar tani je bila perlu. dulu jgn harap la nak stock up banyak2...kadang2 berbulan pun ikan tak termasak. thats how our life change after the arrival of our Triplets. maybe becoz tok umi pun ada sini so dpt la makan benda pelik2 and sedap. tambah plak dah ada bibik so hilang la sikit penat semua org. Alhamdullillah, Allah permudahkan segala urusan.


tok umi kata masa ummi gi pasar, the triplets behave sbb dia tau ummi takdak umah. went out at 8.30 and balik 11 plus. sampai jer umah terus tiga2 terjaga...tp tak merengek la. tghhari ke petang mendung mcm nak hujan sedap jer nak tido kan. bibik plak syiok jer landing depan tv sambil jaga the triplets. boleh ek mcm tu? ntah la erk...for me as long as dia pandai jaga budak2 ni bende yg kecik2 ni mcm nak tutup sebelah mata jer.

Tuesday, April 17, 2012

The Triplets today....


behave ok babies....ummi got a report due today :)

Monday, April 16, 2012

The Triplets and The 1st Post

yeah...i know...i should at least write a little bit longer to mark the official launching of my new blog...tapi...PENAT!! lepas the triplets dah tidor, i was exploring the blogspot and google for some help on how to edit the pix u upload on blogger. thanks to maryam the niece no 1 for not helping me out. so by the time dah figure out semua...upload satu gambar...tulis satu line...terus lah ngantuk.

this is not the first time i'm writing a blog...i got another one since 2005 until 2010. lama kan? there's a lot of things to tell masa tu...esp masa zaman study kat sydney. bila dah balik in 2009 terus slow update..not much happening...just the same old routine everyday.

but now...everything has change with the arrival of our precious triplets - Leia (Kakak), Raid (Abang) and Dhia (Adik)...*big grin*

Introducing..

My name is Leia...I'm the eldest!!!

the only hero....Raid...I'm No 2

and me...the youngest...Dhia

they are all unidentical...so ummi and daddy have no problem tersilap panggil nama....hahahaha. so whats with this new blog...a lot of ppl has been asking...mcm mana jaga triplets? how do you cope? pernah tak nangis serentak? pernah tak feeding serentak. so Mr. Hubby said i should start blogging again...it shud be interesting writing abt them (and us). of coz ummi and daddy pun nak enterframe. i was not sure...rasa mcm malas....takut hangat2 tahi ayam...but mcm teringin. so Mr. Hubby bought me a new camera with a dslr quality....kononnye nak bagi semangat...so here I am....writing. tp tak tau la boleh ke tidak update every day...maybe sekarang boleh la kot....but later bila dah masuk keje...we'll see :)